Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.02.2022 17:05 - Покритие намалява въздушното съпротивление
Автор: patriciq1111 Категория: Забавление   
Прочетен: 124 Коментари: 0 Гласове:
1



  Покритие намалява въздушното съпротивление За по-малко вредни емисии

Swiss ще постави AeroShark на всичките си 12 самолета Boeing 777

image Swiss

Някъде в далечното бъдеще са самолетите, които няма да отделят вредни емисии, но Lufthansa и BASF са разработили начин да намалят вредните емисии сега. AeroShark е самозалепващо фолио, което незабавно намалява разхода на гориво и следователно, отделяните от всеки самолет вредни емисии. Милиони години еволюция на най-страховитите хищници в океана са променили и кожата им. Сега, кожата на акулите е много леко оребрена, което намалява съпротивлението достатъчно, за да се превърне в предимство. Известно е, че каквото работи в хидродинамиката, често намира добро приложение в аеродинамиката. За това, екипът разработил AeroShark, се насочва към големите самолети, покривайки фюзелажа им с текстурираното фолио. Фолиото не прави видима промяна във външността на самолета, като милионите издатини, с формата на призма, върху повърхността са с височина не повече от 50 микрометра (1/20 от милиметъра), достатъчно да намали разхода на гориво.

AeroShark е изключително устойчив на UV радиация, вода, масло и големи промени в температурата и налягането image Lufthansa Technik

Международната авиокомпания Swiss е изчислила, че ако 950 квадратни метра от това фолио се положат върху фюзелажа и повърхностите на двигателя на Boeing 777, по специфични начин, по посока на въздушния поток, намаленото съпротивление незабавно ще намали разхода на гориво с 1,1 процента. Това е причината Swiss да реши да постави AeroShark на всичките си 12 самолета от своите Boeing 777, като компанията ще спести впечатляващите 4800 тона реактивно гориво годишно, намалявайки емисиите въглероден двуокис (CO2) с около 15 200 тона. Lufthansa обяви, че ще приложи фолиото за целия си флот за товарни превози от 10 самолета Boeing 777, което ще доведе до спестяването на 3700 тона реактивно гориво и 11 700 тона емисии CO2 всяка година. Екипът на AeroShark казва, че вероятно покритието ще бъде още по-ефективно при товарни самолети, които нямат прозорци. Екипът казва, че фолиото е лесно за нанасяне и изключително устойчиво на UV радиация, вода, масло и големите промени в температурата и налягането, които се получават от външната страна на самолетите при полети на дълги разстояния. Проведени са тестове с повече от 1500 летателни часа на Boeing 747-400, модификация, която е сертифицирана от Европейската Агенция за Авиационна Сигурност (EASA). Прилагането на фолиото върху повърхностите на крилете, може да помогне за генериране на допълнителна подемна сила.

 



Гласувай:
1



Спечели и ти от своя блог!
Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: patriciq1111
Категория: Забавление
Прочетен: 12297483
Постинги: 8853
Коментари: 148
Гласове: 2529
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930