22.05.2019 00:12 - САЩ признаха, че канабисът убива ракови клетки

Последна промяна: 22.05.2019 00:14

image САЩ признаха, че канабисът убива ракови клетки

Според правителството на САЩ, канабисът убива ракови клетки. Доказателство за това може да бъде видяно в техния официален сайт за ракови заболявания → cancer.gov ←

Националният Инсититут по Ракови Заболявания, част от министерството на здравеопазването на САЩ, сега съветва, че канабиноидите могат да бъдат полезни в лечението на ракови заболявания чрез пушене, ядене, пиене или под формата на спрей.

В сайта също се споменават други ползи от растението, включително: анти-възпалителни свойства, блокиране на растежа на ракови клетки, антивирусно действие, успокояване на мускулни спазми причинени от множествена склероза и др.

На страницата на правителството има публикувано научно изследване, показващо как ракови клетки в животни са били унищожени, след като са били изложени на свойствата на канабиса.

Множество научни изследвания са доказали тези резултати в миналото, а през април тази година Националния Институт по Злоупотреба с Наркотиците редактира свой публикации, коментиращи как канабисът смалява мозъчни тумори, като убива ракови клетки.

Щом в САЩ официално признаха свойствата на растението, какво остава за служителите на министерство на здравеопазването в България? /  konop.bg

Изследователи: Марихуаната лекува рак и премахва страничните ефекти

Кристина Санчес (Cristina Sanchez), млад биолог от Университета Комплутенсе в Мадрид, изследвайки  клетъчния метаболизъм,  забелязала нещо необичайно. Изучавайки мозъчни ракови клетки, които са важни за изследователски цели, тъй като   растат по-бързо от нормалните клетъчни линии, тя  установила, че раковите клетки умират, когато са изложени на тетрахидроканабинол (THC) – основното психоактивно вещество, съдържащо се в марихуаната.

Така, вместо   нова информация за функционирането на клетката, Санчес се натъкнала на противораковите свойства на THC. През 1998 г. тя публикува в европейски списания по биохимията статия, че THC „предизвиква апоптоза [клетъчна смърт в клетките на глиома C6» – агресивна форма на рак на мозъка.

Провеждане на допълнителни проучвания в няколко страни, резултатите от които са публикувани в различни рецензирани списания  показват,  че ТНС и други съединения изолирани от марихуаната – т. нар. канабиноиди – не само   отстраняват симптомите на рак (гадене, болка, загуба на апетит, умора), но и имат пряк  антитуморен ефект.

Група от испански учени, водени от Мануел Гузман  (Manuel Guzman)  провеждат първото клинично изследване на противотуморните ефекти на THC върху хората. Гусман въвеждал чист  THC чрез катетър в туморите на  девет хоспитализирани пациенти с глиобластоми,  нереагиращи на стандартните средства за лечение на рак на мозъка. Резултатите от проучването бяха публикувани през 2006 г. в British Journal of Pharmacology: : във всеки един от тези случаи използването на THC е  придружено от значително намаляване на разпространението на туморните клетки.

Почти по същото време, учените от Харвардския университет, заявиха, че THC потиска растежа на туморите в белодробния рак и значително намалява способността на рака да се разпространява. “ Освен това, THC действа като   ракета с топлинно насочване- селективно  убива раковите клетки, оставяйки здравите клетки непокътнати. Междувременно, конвенционалната химиотерапия е изключително токсична и вредна  за мозъка и организма.

Според статия в Mini-Reviews in Medicinal Chemistry, се появяват все повече  доказателства, че канабиноидите „са  нов клас   противоракови лекарства, които забавят  растежа на туморите, инхибират ангиогенезата [образуването на нови кръвни клетки, захранващи тумори], и метастатичното разпространение  на раковите клетки.“

Д-р Шон Макалистър  , изследовател в намиращия се в Сан Франциско, Калифорния Pacific Medical Center , в продължение на 10 години   изучава канабиноидите в търсене на нови продукти за лечение на различни видове рак. Работейки с подкрепата на Националния институт на грантове за здравето (и с разрешението на Службата по наркотиците), Макалистър открива, че канабидол (КБД)- непсихоактивно вещество в канабиса – сериозно пречи на разпространението на клетки на   рак на гърдата, метастази и растежа на тумора.

През 2007 г. Макалистър публикува подробно описание на това, как   канабидолът убива ракови клетки в  гърдата и унищожава  раковите тумори чрез намаляване на експресията на гена ID-1 – протеин, който играе важна роля в развитието на раковите клетки.

Генът ID-1  е активен по време на етапа на развитие на ембриона, а  след това се изключва. Въпреки това, при рак на гърдата и няколко други видове метастатичен рак, се активира отново, което води до разпространението на раковите клетки. „С експресиата на този  ген  са свързани десетки агресивни видове рак,“ – обяснява Макалистър. Той твърди, че заради способността му да спре експресията на ID-1, КБД може да осигури пробив в борбата срещу рака.

“ Канабидолът дава надежда за появата на нетоксични средства за лечение на агресивни форми на рак, които ще бъдат лишени на болезнените странични  ефекти  на химиотерапията“, – пише Макалистър, като търси подкрепа за клинични изпитвания на ефектите на канабиноиди при пациенти с рак на гърдата.

Изследователи от Университета на Лондон „Св. Георги“ в предклинични проучвания   съобщиават за подобна картина с ТНС, повишаваща ефективността на традиционното лечение на левкемия. И THC, и канабидиолът предизвикват апоптоза в левкемичните клетъчни линии.

Все повече и повече медицински изследователи признават, че откриването на противораковите свойства на канабиноиди може да бъде повратна точка в лечението на рак.

Мартин Лий – съосновател на организацията FAIR, борещ се срещу предубежденията и цензурата в медиите, директорът  на   Project CBD, автор на книгите «Киселинни мечти» («Acid Dreams») и «Звярът се пробужда» (« The Beast Reawakens»).

Неговата нова  книга «Димните сигнали: Социалната история на марихуаната – медицина, развлечения, наука» («Smoke Signals: A Social History of Marijuana – Medical, Recreational and Scientific») бе отпечатана от издателство Scribner през август  2012 год.

Др. Кристина Санчез разказва за експериментите на нейния екип с Канабис в борбата срещу туморни клетки:

МОЖЕ ДА СЕ ИНТЕРЕСУВАТЕ ОТ image 26.07.2018 Домашна рецепта за олио от канабис

Loading... Използва се като заместител на химиотерапията Много хора твърдят, че олиото от канабис е лек

image 23.04.2018 Защо конопените семена са революционна суперхрана, готова да спаси хората и планетата

Loading... Канабисът е един от най-старите посеви, известни на човека, датиращ от приблизително 8000 г. пр.

image 30.04.2019 Южна Африка легализира употребата на канабис