Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.04.2019 02:56 - Рецепта с чия ,хляба който не иска месене
Автор: patriciq1111 Категория: Забавление   
Прочетен: 300 Коментари: 0 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 
  • За блога
Posted onмарт 3, 2018 Чия хляб без месене Scroll down to see more content  

Като вихрушка ме понесе януари! Въртя се всеки ден между работни и домашни задължения, подготвяне за местене, а се опитвам да вместя между всичко това поне малко спорт и готвене. А ето че този уикенд отчупих от питката на времето и няколко часа за снимане на рецепти! Колко хубаво. Сместих и този чия хляб без месене.

image

Като казах питка, това е днешната рецепта. Ако не можете или не искате да месите и не сте избягали още надалеч от мен и рецептата ми, то сигурно Ви е привлякло в заглавието “без месене“. Съвсем без месене може ли? Може – и аз не вярвах. Естествено, има една уловка. За да стане тесто от вашата забъркана каша за хляб трябва мнооого време. Поне 4-5 часа. Повечето рецепти изискват даже по 12, а някои и по 24, аз го докарах и с 5 часа чакане. Но казвам Ви, този хляб си заслужава! А приготвянето е детска игра – само 5 минути.

Моето “чакане” премина в прибиране на неща в кашони, пускане на пералня, кратък джогинг и разходка в приятна компания. Ако не Ви хрумва какво да правите във вашите пет часа, обадете се, при мен има още неща за прибиране в кашони image

image

Има различни теории защо се получава толкова хубав хляб и без месене. Не знам точно каква е истината, за мен набухването на тестото винаги си е било магия. Да, имало мая, която консумирала въглехидратите от брашното и отделяла газ, от който се получавали тези магични дупчици в готовия хляб. Но това важно ли е? За мен не е и всеки път седя в захлас и гледам уголемяващото се тесто.

Но този път това не е точно тесто. Хайде стига с приказките, ето и рецептата!

Уточнение: можете да използвате брашно по ваш избор, но аз засега съм изпробвала само варианти с бяло брашно и смес 1:1 бяло и пълнозърнесто.

Продукти за Чия хляб без месене:

Пропорцията е лесна – винаги 2:1 брашно:вода. Затова НЕ може да забравите тази рецепта!

  • 2 ч.ч. бяло брашно
  • 1 ч.ч. леко топла вода
  • 1 пакетче суха мая (за 500гр брашно)
  • 5 с.л. чия (семена)
  • 1 ч.л. сол без връх
Приготвяне:
  1. Брашното се пресява в купа и към него се добавят сухата мая, солта и чия семената.
  2. Съставките се разбъркват и към тях се добавя на порции водата, като се разбърква. Водата трябва да е с телесна температура, не твърде топла, но не и студена (за да се активира по-бързо маята).
  3. Всичко хубаво се разбърква заедно. Това е! Получава се лепкава смес, която повече прилича на каша, отколкото на тесто.
  4. Остава се да втасва около 5 часа – колкото повече, толкова по-добре. Ако го забравите, не се притеснявайте, стига да не са минали няколко дни image
  5. След като е дошло време за печене, прехвърлете тестото най-добре в глинен или йенски съд с капак. Правила съм този хляб и в тенджера, пак става. Намазнете ръцете си добре, тестото е много лепкаво. При прехвърлянето то губи от обема си, но няма да се притеснявате. Оставете го отново в съда за печене около половин час, пак ще набъбне. После прехвърлете в предварително загрята на 200 градуса фурна и печете с капак 40 минути.
  6. После много внимателно махнете капака (съдът е много горещ!) и намалете фурната на 180 градуса. Печете без капак още 15-20 минути за да хване златиста, хрупкава (ммм…) коричка. Готовият хляб ухае невероятно.

 

И е много, много вкусен. 

Разбира се, става чудесно и без чия. Но на мен това ми стана любима комбинация.




Гласувай:
1



Спечели и ти от своя блог!
Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: patriciq1111
Категория: Забавление
Прочетен: 12283940
Постинги: 8853
Коментари: 148
Гласове: 2529
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930