Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.02.2012 15:50 - Греховни пирожки Posted on април 11, 2010 Неделя е и обикновено в такива дни се събуждам с желание да направя нещо вкусно за закуска като от едно време – мекиц
Автор: patriciq1111 Категория: Забавление   
Прочетен: 848 Коментари: 0 Гласове:
0



Греховни пирожки Posted on април 11, 2010

imageНеделя е и обикновено в такива дни се събуждам с желание да направя нещо вкусно за закуска като от едно време – мекици, палачинки или пирожки.

Съвсем случайно преди време попаднах на рецепта за пирожки в блога Щъркелово гнездо и не можах да се въздържа да не я изпробвам веднага.

Като бях малка майка не ми даваше да ям пирожки, защото били мазни, застояли, кой знае в какво олио ги били пържели и т.н.  Трябва да си призная, че още тогава бях съгласна с нея и си ядях леко сухия сандвич със салам, масло и краставичка, който тя ми приготвяше за училище всеки ден.

Но истината е, че като възрастен изпитвам голям „глад“ за неща, които са ми били забранявани в детството.  Преди години изпитвах голям глад за  чипс.  Чипсът също беше от забранените храни поради причините изброени по-горе за пирожките.  За това като отидох в университета, т.е. физически надалеч от родителското тяло, съм изконсумирала толкова чипсоподобни храни, че не ми се мисли.  След като им се наситих (което отне май няколко години), спрях да ги ям.

Макар да съм радетел на здравословното хранене, не знам доколко е ефективно да спираме някой да яде това, което му се яде.  След време му се връща тъпкано.  Като при мен с чипса.  А онзи ден и с пирожките.

imageКато видях рецептата за пирожки бях абсолютно убедена, че трябва да си ги направя.  Не ми трябваше много да се убедя, че след като ги правя в къщи, няма как да са вредни.  Така на бърза ръка с голямо вдъхновение бяха направени, а по-късно и унищожени 10 пирожки (ок, не ги изядох всичките.  И. ми помогна).

Тестото се оказа много подобно на това за самосите, а и самосите пържа, но без цялото чувство за вина, което съпровожда консумацията на пирожки.  Но пусти му ум, ядеш си пирожките и се чувстваш мошеник.  Даже си изброих на ум, че не пия, от години не пуша, само здравословна храна ям – имам право на малко пирожко прегрешение!

Та ето какви спомени и емоции събуди правенето на едни обикновени пирожки, които се получиха много хубави и вкусни.  Досущ като онези от училищната лавка като поизстинат, но по-полезни някак :).

Ето и рецептата:

Пирожки

рецепта на labrex

за 10 пирожки

1/2 ч.ч. кисело мляко

1 малко яйце

1 ч.л. сол

1 ч.л. захар

1 с.л. олио

1 ч.л. (5 г) бакпулвер

2-2 1/2 ч.ч. (260 г) брашно

около 100 г сирене

imageВ купа смесвам млякото, яйцето, захарта, солта и олиото.  Разбивам с тел и замесвам тесто с пресятото с бакпулвера брашно.  Тестото е по-скоро меко, може да се лепи тук-там по ръката.

Леко набрашнявам плота и оформям тестото на руло, което разделям на 10 равни части.  Всяка част премесвам леко, за да се оформи топче, след което започвам с длани и пръсти леко да го разтеглям докато стане тъничко, но да не се къса, нито да е прекалено тънко.  Слагам натрошено сирене в средата и с пръсти прилепвам двете срещуположни страни докато се получи нещо като руло.  Леко го „преточвам“ с ръце, за да стане равномерно широко на всякъде (като кебапче, както се казва в оригиналната рецепта).

Пържат се в загрята мазнина по няколко минути от всяка страна докато станат златисти.  Вадя върху домакинска хартия.  От тук нататък знаете как да си ги консумирате :).

image



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Спечели и ти от своя блог!
Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: patriciq1111
Категория: Забавление
Прочетен: 12287811
Постинги: 8853
Коментари: 148
Гласове: 2529
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930