Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.10.2010 14:43 - А?! Мите ти жив ли си? Удобно е, разбира се...
Автор: patriciq1111 Категория: Забавление   
Прочетен: 690 Коментари: 0 Гласове:
0



Бях забравил че имам домашен телефон и в първия момент когато чух звъненето чак се стреснах. Като изключим малката бройка възрастни роднини и досадните промоции - друг не се е сещал от години за тази аналогова връзка. Въпреки това, на слушалката е изписан номер който не е сред запаметените и вдигам:
- Ало-оу, Митака съм! Удобно ли е?
- А?! Мите ти жив ли си? Удобно е, разбира се...
- Виж, имам у нас една шевна машина „Сингер” от майка ми. Двуконечна, бачка без грешка - даже още й стоят табелките с фашисткото орле. Без майтап! Ако те интересува, давам я за колкото дадеш.
- Тази машина е класика, но не е немска. Защо не питаш в някой антикварен магазин да я отвържеш?
- Ела бе, мързел! Тамън да се видим, баща ми и той ще се зарадва да те види...
Ясно! Може да не сме се чували с години, но ако дойда и взема да я купя тая антика –
голяма радост ще падне!
- Мите, къде ме караш да се катеря по Драгалевци бе, човек? - опитвам да се измъкна с финт, но за кратко.
- Чакай, аз вече не живея при жена ми! Махнах се от змиярника и съм си в нас, при баща ми. На две преки съм от теб, забрави ли?
Няма отърване. Пробвам последен опит за измъкване, но ако и той не проработи – трябва да отида. Какво да го правя?
- Разбира се, че не съм забравил! Що не ми дадеш някакъв джиесем и ще се разберем кога да мина да я видя? Ако аз не я взема, ще опитам да ти намеря купувач..
- Мм-м...нямам джиесем в момента! – отговаря Митака и настъпва дълга пауза.
- Добре! Ще дойда, но нищо не ти обещавам... И вземи се стегни, ебаси! Сто и петдесет кила говедо си, а ми мрънкаш като някоя путка. Какъв е тоя умрял глас дето го вадиш?
- Отдавна съм под сто кила, а и вече съм умрял! Просто никой не го знае още..
- Добре бе, зомби! Привечер ме чакай да мина.

Старата триетажна къща в която живее Митака не е на две, а на повече от пет преки. Като деца, това разстояние го взимахме за минути с колелата и се викахме един по един под прозорците, докато се съберем цялата тайфа. За мач в училището, за уговорен бой със съседния квартал или за да се видим на по бира когато вече порастнахме.
Когато Митко спря да идва на сбирките, от баща му разбрахме че е станал рейнджър и заминал като доброволец в Кабул – Афганистан. Година по-късно, някой пусна грозния слух че се е върнал, но вече не бил със всичкия си.
По време на някакви маневри, българския батальон попаднал на засада и ги запукали с минохвъргачки, но нашите отвърнали на огъня направо от кордона и помляли кирпичените постройки край пътя. После слезли на проучване да търсят недоубити талибани, когато Митака се натъкнал в едно от помещенията на трупа на някакво младо момиче. Разревал се от нерви и преди да си тръгнат, успял да я снима.
Никой не му обърнал внимание, до момента в който не се появил един ден с прясна татуировка на момичето върху ръката си. Новобранецът който му я направил го докладвал в щаба и след кратък разговор с психолога – го отзовали с първия самолет за България.

Мисля си, как директно ще го питам още от вратата дали е истина това което съм чул, след което ще го накарам да си запретне ръкавите. Вместо звънец, от стената стърчат две жички които ги опирам и зачаквам. Стените на стълбищната площадка са целите издраскани с детски рисунки от ключове, като половината са мое творчество от миналия век. Недовършената вещица на Мейдън, маските на Кис, черепа на Моторхед и много символи, но нямам време да ги разпозная защото вратата се отваря и на прага застава баща му:
- Влизай, влизай! Ей тука се събуй и направо в неговата стая! – изкомандва ме старецът, който май не ме позна изобщо.
Антрето в което влизам е пълно с толкова препарирани животни, че забравям на мига да питам каквото и да било. От тавана до земята чак до мокрото помещение в дъното, стените са плътно накичени с всевъзможни птици, глави на елени, рога, порове, катерици и прочие мъртва фауна.
- Той, Митето ги колекционира! – улавя ми шока стареца и се захилва, все едно нищо особено не съм видял.
Вече съм на петдесет процента сигурен, че има поне един луд в къщата. Поне един, и влизам в стаята при втория.
- Ето те, бе-е! Тамън си викам – няма да дойдеш и седнах да си подреждам плочите. Тая помниш ли я?
Митака седи на килима в стаята си, държи една винилова плоча на Хот Чокълет, но за мой ужас – стените на които преди нямаше място от плакати на рок групи, сега са превзети от още препарирани уроди.
- Как да не помня! Онова парче “So You Win Again” го въртеше по сто пъти. – отговарям и директно отивам при шевната машина до прозореца. Включвам я и започвам да я оглеждам, за да спечеля време да се ориентирам в обстановката. Отслабнал е много, но ако го хванат лудите доста ще ме затрудни. Освен това е и с риза с дълги ръкави, така че отлагам въпроса за татуса. Заменям го с нещо по–неглиже, като се правя че навивам калерчето на совалката:
- Мите, как живееш сред толкова смърт бе, копеле?
- Кое бе? Животните ли?! Тоя па! Това е изкуство бе, пич! Красиво мъртво изкуство – като пържолата с гарнитура. Не е ли същото, ама в друга форма?
- Сигурно! Я ми донеси моля те, една чаша вода за пиене и някакво парче плат да видя как върви тегела.
Митака донася нещата и подхваща разговора точно от момента в който го бях прекъснал:
- Половината са мое производство. Научих се от един колега - специалист с който бачкаме в Медицинска академия.
- Чакай, карай на ред, че аз нищо не знам. Разбрах че си се оженил, че събираш препарирани животни, ама какво бачкаш в академията?
- Не успях да се оженя заради майка й! Живяхме у тях в Драгалевци, но с оная дъртата не се харесахме и заради нея се върнах! А в Медицинска бачкам долу в месарницата. Миене, това-онова, добре плащат като за санитар.
- Не знам дали плащат добре, но не си ли мислил за нещо по.... – не мога да намеря синоним на думата „нормално” за да не вземе да се засегне и забождам нос обратно в машината.
- Нормално ли? – отговаря Митака – Няма такова понятие! Освен това, изкарвам кинти от ония с магиите. От цяла София идват клиенти за мъртва вода.
- Каква вода?!
- Така й викат – мъртва. Тази, с която мием труповете - един литър е 50 кинта. Половинката е 30. На седмица си докарвахме поне по стотина лева с колегата, но накрая сам се преебах.
- Какво стана, гепиха ли ви?
- Никой не може да ни гепи! Миналата седмица пак продадох на една, дето я дават по Канал 3 и й разправям, дали може от дистанция да я очисти оная гад – майка й на моята. Тя ми разправя, то оръжието ти е в ръцете! Напръскай я с мъртва вода докато спи, или й я сипи в яденето - до седем дена е довиждане!
- Ти това ли направи?
- Така реших! Изкъпахме една от мършите и си напълних половин шише от минерална вода, сложих го в плика с престилката и право нагоре към нас. Да де, ама точно тогава беше мача с Англия и седнах да го гледам в едно заведение до нас. Така се изнервих от тия нашите балерини, че се насвитках до козирката и като се прибрах, жена ми и дъртата вече спяха. Много ми беше зле и само си оставих плика на закачалката и се пльоснах с дрехите.
- На сутринта като си изтрезнял, сигурно си се отказал...
- Нищо подобно! Събудих се посред нощ, жена ми станала и ми събула обувките и панталона и пак си легнала, а на мене гърлото ми е сухо и ме гори. Ставам, гледам си плика на закачалката си стои непипнат и влизам в кухнята дето спи оная вещица. Изцоках от хладилника цялата Фанта на жена ми и минералната вода на дъртата и тръгвам да си лягам. По едно време си викам, аз що не я напръскам още сега докато спи и пак ставам. Взимам плика от закачалката, престилката вътре – шишето го няма!
- Е, как да го няма?
- Е така, няма! Събудих жена ми и я питам, къде ми е водата от плика, ма? – Сложих ти я вика в хладилника, остави ме да спя, моля ти се! ... Ей, човеко – вярваш ли ми, че изпотроших цялата къща?! Ако дъртата не беше викнала ченгетата – щях да съм ги убил и двете, а после да им препарирам зелките!
- И какво сега?
- Събрах си багажа и се прибрах тука. Сега, чакам да стане една седмица след два дена и то ще си покаже!
- Виж, аз дойдох за шевната машина. Мисля, че работи наистина без грешка но е малко разцентрована. Дай ми малко време да помисля и ще ти кажа дали ще я взема. Става ли?
- Става! Ама гледай да не мислиш повече от два дена, че после може да няма смисъл!
- Ще гледам! Хайде аз да тръгвам, че тази играчка ще ме върне в модния занаят....
- Не си изпи водата?
- Мерси! Не съм жаден...
Излизайки на външната площадка решавам да му задам висящия въпрос за татуса, но виждам как всички препарирани животни сякаш гледат в мене и се отказвам. Така или иначе, след два дни няма да има никакво значение...


Тагове:   мите,


Гласувай:
0



Спечели и ти от своя блог!
Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: patriciq1111
Категория: Забавление
Прочетен: 12279925
Постинги: 8853
Коментари: 148
Гласове: 2529
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930