Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.12.2013 06:38 - The Desolation of Smaug през очите на фанатика
Автор: mglishev Категория: Забавление   
Прочетен: 2829 Коментари: 6 Гласове:
3

Последна промяна: 30.12.2013 14:46

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Покрай всичките "осанна" и "разпни го" не се сдържах и все пак си изтеглих "The Desolation of Smaug".    Филмът е много по-добър от "An Unexpected Journey". Наистина съм приятно изненадан. Вероятно бих го гледал и в салон, но не чак на 4D с онези петстотин хиляди кадъра в секунда, от които ме заболява главата. Пак няма кой знае колко общо с полушеговитата атмосфера на Толкиновата книга, но е абсолютно гледаем. Двете песни в края на саундтрака (при надписите) са чудесни. Темпото не е чак толкова бързо и яростно като на първия "Хобит". Ролята на Тауриел и цялата сюжетна линия с раняването на Кили са може би излишни, но не вредят. Даже добавят още малко драма, нека се радва народът. Естествено, мацката е много симпатична. Проверката на гробниците на Деветимата е хубав малък детайл. Началната сцена с Торин и Гандалф в Понито си е почти дословно по "Походът към Еребор" от "Недовършени предания". Драконът е готин, но гласът му не е достатъчно зловещ, поне за мен. Прилича ми малко на китайски дракон в главата, изкефих му се. Волностите спрямо Толкиновия замисъл си личат, но не ме подразниха. Имаше ги дори пеперудите над Мраколес, а дебеличките пчели от кошерите на Беорн направо си ме трогнаха. Сега ми се дояде даже меденка. И има Стивън Фрай! Прекрасен е като Старейшината на Езерния град, а портретът и статуята му в стил Луи XIV на две ракии сломяват хейтърското ми сърце и заравям томахавката. Самият Езерен град е в много як руско-скандинавски стил, аз така си представям стария Новгород.    А Трандуил е пръдльо. Въобще не си паднах по елфическото величество, но вероятно феновете на триметровия метросексуал Ксеркс от "300" ще оценят и този филмов цар с непоносими маниери. На негов фон дори Леголас в изпълнение на Орландо Блум става поносим. Разбира се, потоците течно злато бяха безсмислени. Но нейсе, не може без кич. Частта в Дол Гулдур също не ми е съвсем по вкуса, но това си е мой проблем.    Доволен съм, а не го очаквах, което може би е най-хубавият начин да си доволен. Разбира се, моите си представи за Средната земя са по-други, но, слава Богу, нито Питър Джаксън, нито друг може да ми ги отнеме. Първият филм си остава страшен провал за мен, но вторият е много приятен. Сега дори и аз ще чакам третия с интерес.



Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

1. germantiger - Благодаря!
30.12.2013 07:00
Подсети ме в ранна доба да проверя в замунда и даго дръпна - има го в два варианта там като "размер"
цитирай
2. minevv - абее
30.12.2013 10:37
още веднъж се убедих , ч е книгата е недостежима от киното...
цитирай
3. mglishev - Дето вика Умберто Еко,
30.12.2013 14:47
книгите и филмите по тях просто са различни неща.
цитирай
4. xopxe - По скоро през погледа на либерала :)
30.12.2013 16:12
Щом от кратко живеещите хора вършат всички най-епични подвизи, показвайки, че са бъдещето на Средната земя (при Толкин) стигаме до високи, руси, синеоки шовинисти, спасяващи бедните джудженца (при Джаксън), не знам как може статията да е позитивна.

От фанатика.
цитирай
5. mglishev - Самият Джаксън не е точно висок и рус :)
30.12.2013 16:53
Така че в случая няма кой знае какъв рус шовинизъм. Елфите и по Толкин, и изобщо във фентъзитата са си едновременно пълни задници и страхотни красавци, а понеже публиката им се кефи, Джаксън им е дал повечко екранно време. Пазарна логика.

Инак и у Толкин "дребните хора", дето все вършат подвизите, няма значение дали те са хобити, обикновени смъртни, джуджета или други - всички са бели. Обикновено "смугли" са орките и останалата паплач. "Южняк" и "човек от Изтока" са негативни понятия у Толкин. Докато "Северът" и "Западът" са на почит. По тая линия не е трудно да изкараме Толкин някакъв расист - и това е правено вече. Друг е въпросът, че той всъщност не е бил такъв, но книгите му лесно могат да се четат така.
цитирай
6. germantiger - Чудесна дискусия
30.12.2013 21:34
"Що бе" Хорхе ;) - в бол фентъзи книги джуджовете са ячки, духовити ковачи,биячи, а често и решаващи някоя друга загадка. На тях или на тяхното оръжие и доспех се пада честта да са фундаментално героични ако ще носещия и владеещия герой да е неджудж.

Лично на мен "ситуирането" на севера и запада при бол фентъзи автори като сила и красота, а показа на изтока и юга най-често (но не винаги) като зло и фюгрозно ми допада хах. Въпрос на препочитания и ПРАВО НА ТАКИВА!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mglishev
Категория: Лични дневници
Прочетен: 8625774
Постинги: 1097
Коментари: 8098
Гласове: 5671
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол
1. Всичко, което може да се намери на български за Толкин
2. Който не чете на руски, губи много. Недолюбвам Русията, но обичам безплатните им онлайн библиотеки.
3. За англите и саксите. На английски
4. Най-забавният начин да се учи староанглийски
5. Азам Али - любимата ми певица.
6. Тук може да се играе викингски шах онлайн :)
7. Форумът на списание Бг-наука - много весело място, пълно е с непризнати гении :)
8. Блогът на Венцислав Каравълчев - прекрасни текстове по църковна история
9. Блогът на Владислав Иванов - средновековна балканска (и не само) история
10. Venetian Red - блог за изкуство. Най-вече история на изкуството и впечатления от изложби
11. "Виртуални строфи" - стихотворения от блогъри
12. На Понтис/Стефан блогчето. Има приятни неща.
13. Страхотен блог на нормален човек с умерено елитарно мислене.
14. Зло куче: мисли, ръмжи, хапе.
15. Още един блог на нормално мислещ, интелигентен човек.
16. "Ъплоуднати постинги за делитване" - най-добре осмяната булгарелска простотия
17. Милен Русков, единственият жив български писател
18. "Целият изгубен свят": блог на chris. Отлични стихотворения. Ей, не е мъртъв българският език!
19. Трънки и блогинки
20. В крак с времето!
21. Средновековна и ренесансова музика онлайн!
22. Блогът на Димитър Атанасов - текстове без фризура
23. Една чудесна приятелка пише там и ми се ще да ми е в блогрола :)
24. Кака Сийка - умен тип, бяга от клишетата