Йохана Каас е родена в Хале през 1925 година. Тя е записана в Книгата на Рекордите на Гинес като най-старата гимнастичка в света. Тя е на 86 години, но не спира да участва в състезания и да печели награди. Това я поддържа млада, твърди самата тя.
Йохана Каас - съчетание, което зашеметява
Наскоро Каас взе участие в състезанието Cottbus Challenger Cup 2012 в Германия, което е предварителна квалификация за Олимпийските игри, и отново спечели титла. Възрастната гимнастичка се превърна в голямата сензация на първенството по спортна гимнастика, като засенчи с уменията си младите спортистки. Демонстрацията на баланс, издръжливост, сила и грация зашеметиха съдиите и публиката, които бяха удивени от видяното.
Още един интересен световен рекорд – най-възрастният човек, направил задно салто е почти 95-годишният г-н Сулц от Швейцария. Каас е записана редом с него в „Рекордите на Гинес“. Германската спортистка показва завидни умения в съчетанията си на греда, успоредка и земя. Тялото й е като на млад спортист, гъвкава и силна е, което е доста необичайно за възрастта й. Йохана по нищо не отстъпва на младите гимнастички, някои от които спокойно могат да й бъдат правнуци!
Йохана Каас започва заниманията си със спортна гимнастика, когато е на 30 години. Преди това е била състезателка по хандбал и е била в националния отбор на Източна Германия. През последните 5 десетилетия тя е събрала завидна колекция с медали!
Вижте за какво става дума!
|
Здравейте, искам да споделя с вас печалния «чуждоземски» опит на семейството ми, който е в пряка връзка с измислените, пожелателните, недоформулираните и направо вредни закони, тъй като са по същество фашистки и тоталитарни (чиновникът и държавата се разглеждат като върховен ценностен арбитър) постулати на готвения закон за детето.
Във Франция по донос (2008-ма г.) ми бяха отнети всичките деца (най-малкото на 2,5 години). За претекст послужи постнаталната депресия на съпругата ми, а за да могат и мен да ме изкарат за несъстоятелен родител, постфактум ми спретнаха една психиатрична експертиза, в която от първата до последната дума, всичко е лъжа. Рапортите и анкетата на социалните служби бяха, както това установих впоследствие, писани по образец, в който нормални факти от ежедневието, включени за достоверност, бяха преплетени с взети от единен шаблон формулировки, в които забележете, се споменаваше не за насилие над децата ни и не за лоша семейна среда или за слаби училищни резултати а за РИСК от всичко това, ако децата ни (щастливи и в отлично психично здраве) продължавали да живеят с нас, както това се отбелязвало в доноса, на който имали доверие, тъй като бил направен от доброволка в една от тяхните благотворителни организации. Добавете към това и предразсъдъците и расизмът на французите (прокурорът ми заяви, че не му трябвало да чете мои документи, защото бил посещавал Б-я и Р-я и видял как тамошните мъже се държали като «паши» с жените си) и ще разберете защо и доказващата пълната ми нормалност българска експертиза и всички други свидетелства в защита на семейството ми дори и не бяха разгледани от съда (да не говорим пък за наличието на каквито и да било съдебни дебати). Между впрочем, едни и същи са съдиите и на първата и на втората (апелативната) инстанция, които разглеждат делото (вече по три пъти всеки) и естествено не искат да си признаят, че са допуснали и най-малката грешка при постановяването на отнемането на децата – по статистика, в 99% от случаите, те следват безпрекословно препоръките на социалните служби. Конкретно за нас – първоинстанционната съдийка ми заяви (на второто явявяне пред нея), че въобще не я интересува какво аз съм твърдял в своя защита и че «докато вие г-н Танушев продължавате да оспорвате решенията ми, то вие не сте готов да видите децата си вкъщи и това може да продължи още много години». Апелативният съдия пък, заплаши адвоката ми (адв. Алексиев, същият, който водеше и защитата на мед. ни сестри в Либия), че ако продължава да настоява делото да се гледа по същество, ще го изгони от залата (самият аз бях вече веднъж изгонен). Същият съдия, за да ме накаже за дързостта ми, че въобще се явявам да обжалвам решенията на колежката му, първият път ни наложи да плащаме по 300€ на месец на областната управа затова, че се «грижела» за децата ни (вкъщи само аз имах постоянна работа, но вследствие на делата я загубих и останахме само на социални помощи, от които обаче отсега нататък трябваше да даваме половината на службите за закрила, обричайки ни по този начин на мизерия), а последният път отложи преразглеждането на делото вместо след една, след две години (срокът изтича през м. септември т.г.). Колкото до третата инстанция – касационният съд – въобще не мога да стигна до него, защото нямам 4000€, колкото средно трябва да се плати, за да бъде сезиран, а пък финансовата помощ за водене на съдебни дела предвидена от държавата ми се отказва по този повод, с мотив, че «няма сериозни основания» за разглеждане на делото от него. – Както се твърдеше по комунистическо време за «партията» – «ти си права, дори когато грешиш». Днес този «слоган» важи с пълна сила за обсебената от администрацията държава (и съответно съд), която винаги е права – кандидати за изява на ниво местно божество (или избиващи комплекси) никога не са липсвали. Естествено е, че «сгрешилият» поради неопитност или користни подбуди чиновник никога няма да си признае поради опасения да не навреди на кариерата си. Особено пък ако на помощ са му хлъзгавите определения за «най-добър»?! интерес на детето или пък за «отказ от сътрудничество» (за какво, за отказ от децата ни ли?) на родителите. Така че, ако проектът за закон за детето мине в сегашния си вид, гответе се за нов вид тоталитаризъм (информирайте се как са били организирани «лебенсборните» на Хитлер). Ако не беше случилото се със семейството ми във Фр-я, щях да си помисля, че българите са единствено виновните, защото още мислят с понятийната си с-ма наследена от комунизма. Трябва обаче да призная, че явлението (всевластието на държавните институции) обхваща цяла Европа, за което спомага и неконтролируемата наднационална и формалистична директивност на ЕС подкопаваща на практика либералната демокрация. А това е проблем, който тепърва ще изисква мобилизация на силите ни, ако не искаме един ден да бъдем само «тухли от стената».
Фолк певицата нагъва луканки и суджуци преди всяка изява
Странните ритуали на певците преди сценичните им изяви, често пъти предизвикват недоумение или усмивка. Но навиците на примата на фолка — Ивана искрено забавляват. Любимата певица на премиера открай време води тежка битка с излишните килограми. А наскоро стана ясно, че причината за това не са само натрупаните години, а и необичайните й ритуали.
Преди да излезе на сцената независимо дали в нощен клуб или на концерт, Ивана задължително се черпи със… суджуци. Очевидци разказват, че гласовитата дива, често пъти вади от чантата си ножове и луканки и солидно си похапва. Смаяните погледи на персонала въобще не притеснявали пищната брюнетка, която при това имала навика да похапва доста големи парчета, пишат от „Монитор“. Светски клюкари отбелязват, че вероятно по тази причина изпълнителката все не успява да отслабне. На нея самата обаче съвсем не й пука, защото така се зареждала с енергия преди всяко участие.
Колежката й ДесиСлава не може да се похвали с подобна слабост, но пък е известна като истински чревоугодник. Русото миньонче на фолка открай време шашка всички с гастрономическите пиршества, които спретва седне ли на маса. Като се има предвид обаче, че Деси трябва да внимава за линията си наистина много, певицата обикновено хапва едва по късче — две от многобройните вкуснотии, които поръчва.
Кейт Ъптън отново лъсна полугола в реклама (видео) |
Кейт се появява по светлосин изрязан бански и за пореден път флиртува с поглед със зрителите. Предишната реклама, в която се снима половинката на фуболиста Марк Санчес, бе на хамбургери. Видеото предизвика много полемики и дори бе забранено да се излъчва по MTV и още няколко американски телевизии. Наскоро Кейт участва в и реклама за слушалки.
И тази година феновете на фолк певицата Лияна не останаха разочаровани. Скандалната фолк дива се появи на наградите на списание „Нов фолк“ с толкова екстравагантен вечерен тоалет, че събра погледите на присъстващите в залата. Ефирната синя рокля на изпълнителката бе с деколте до пъпа и не скриваше почти нищо от любопитните погледи. Така фолк певицата се превърна в своеобразна атракция вечерта.
Лияна тръгна гола по партита
Бившата асистентка на Иван и Андрей и настояща тв водеща определено прикова вниманието и на присъстващи, и на фотографи. Мнозина обаче разкритикуваха Лияна, не само заради дълбоко деколте, но и заради прозрачната рокля.
Лияна се появи полугола на наградите на Нов фолк
С екзотичния си тоалет сексапилната брюнетка успя да засенчи дори колежката си Андреа. Все пак братовчедката на Коцето реши да не стои прекалено много в светлините на прожекторите и прекара вечерта в компанията на старата си дружка Антонина, пишат от novini.bg. Роклята на изпълнителката обаче предизвика доста дискусии и във форумите. Мнозина се питат дали случайно певицата няма проблеми с гардероба, че е тръгнала по нощница на вечерно парти.
С не по-малко екстравагантен, но далеч не толкова атрактивен тоалет се появи на купона и Андреа. Обичайно певицата демонстрира щедро деколте, което обаче не привлече толкова голямо внимание, колкото това на Лияна.
Бившият премиер Симеон Сакскобургготски е най-елегантният българин, твърди модният спец професор Любомир Стойков. Според него Царя знае как да се облича, има вкус и се откроява сред колегите си.
Модният експерт коментира, че другите известни личности, които избират точните костюми, са държавният глава Георги Първанов, премиерът Бойко Борисов и вътрешният министър Цветан Цветанов. Костюмите на последните трима са шити в „Агресия“.
„Другите елегантни мъже във властта са Иван Костов, Волен Сидеров и Димо Гяуров“, твърди Любомир Стойков.
Според него имаме и много известни дами, които се обличат добре. Сред тях са Юлиана Дончева, Надежда Михайлова, устатата Мая Манолова, младата Калина Крумова, Кристалина Георгиева и Меглена Кунева. Но бившата еврокомисарка напоследък залита по кича и все повече прилича на Емилия Масларова, която има слабост към златните копчета и масивните бижута.
А на въпроса дали е възможно да бъдем модерни и добре изглеждащи, ако нямаме много пари, модният експерт отговаря: „Парите са важни, но не решаващи. А вкусът, усетът за модерност, смелостта да изглеждаш добре. Човек винаги може да е модерен, дори с едно шалче или гривна“.
За милорда, козите, вагончето с мас и прощаването с леките момичета, или как пеехме световните хитове в шести клас, втори срок
Колко интересно беше за нас, хлапетиите, не вдяващи никакви западни езици като хората – нали нямаше «Cartoon Network”, че да засмукваме английския с майчиното си мляко - когато в текста на някоя западняшка песен изведнъж изникваше някоя фраза на чист български език!
Най-релефно се е врязало в паметта ми едно парче на «Супермакс”, в което Курт Хауенщайн ругаеше някакъв английски лорд на майка, ама едно такова възпитано, на «Вие” го ругаеше. Сетихте се, нали? «Вашта мамка, милорд!”(:изчервява се:). Близо две десетилетия си блъсках главата какво ли се пее в оригинала и го разбрах чак когато го видях написано – «Rastaman Camillo”. То и заглавието е «Camillo”, ама кой да ти знае тогава думички като «растаман”... Нашенската версия обаче очевидно се е харесала на Курт, защото през 1997, след концерта му в рамките на «Мюзик филм фест” в София той го изписа с големи букви на стената на залата на чист български и даже се подписа отдолу, за което го аплодирахме бурно и почерпихме солидно.
Една от класиките в жанра е и песента «Шъ изгаря”, тоест, «Venus” на «Шокин блу” с припева «She’s got it”. Дори има цял кавър:
Шъ съ кача на твойту комин, Шъ ливна една кофа бензин, Шъ изгаря, твойту къща шъ изгаря, Шъ изгаря, от основите шъ изгаря! Друга класика е «Леко мина, Пешо”, в което «Крийдънс Клиъруотър Ривайвъл” едва ли биха разпознали своята песен «The Midnight Special” – «Let the midnight special /shine a light on me…” В популярната през осемдесетте «Stop that train” на «Клинт Истууд енд Дженерал Сейнт” най-ненадейно изникваше едно «вагонче с мас”, което при проверка се оказаха някакви прозаични «five hundred miles”…Италианците също не отстъпваха. «Bella Belinda” на Джани Моранди очевидно беше за някаква много бела Белинда, също като белото Ленче от фолклора. Тя започваше така:
Бела Белинда е на мората, лапа пържола, коли салата.Каква ли ще е тая «мора” не знаехме, но и не ни пречеше (сигур нещо като морава ще да е било). За сметка на това живо ни вълнуваше защо тази Белинда коли салатата, а не я реже като бял човек. Италианците много често пееха за кози, например в «О, соле мио” се възпяваше някаква бела коза. Често пееха и за някакъв бизон, към когото нежно се обръщаха с «бизоньо”. От немските шлагери не мога да се сетя за нищо конкретно, но нерядко ставаше дума за «майне зеле”. Логично, та нали киселото зеле им е национално ястие... И французите не оставаха по-назад. Нищо не можеше да разколебае убеждението ми, че в «Зай-зай-зай-зай” (всъщност, «Siffler sur la colline”) на Жо Дасен се пее за зайче. Най-много български лафове обаче вероятно присъстват в дебютната песен на Ванеса Паради «Джо таксито”. Там се пееше:Ей, Асен изсипал кибрит... (Et la Seine/ еt ses ponts qui brillent) На музика Джо резАл, с леля Румба възирал в мамбо с бидон (La musique a Joe resonne/ C"est la rumba /Le vieux rock au mambo bidon)
После крехката 14-годишна Ванеса изхленчваше: Бате Ивчоооо... (Vas-y Joe)
А към края заявяваше: Едни мърлячи! (Et les Mariachis)«Ха-ха-ха” – изсмя се той на развален испански... А в «La bamba” се пееше на чист български: «една поркана грация правИ плакия, варила е риба” (una poca de gracia pa mi pa ti, y arriba, y arriba) и после нещо, което няма да ви кажа, защото не е за малки деца...;-) (:изчервява се:) А след тези лоши думички певецът, сякаш за да се оправдае, заявяваше: «Не съм от сой, мъри Недо, от сой капитан!” (yo no soy marinero, soy kapitan). Но не само западните езици можеха да подлъжат българското ухо, а дори един толкова близък до родния ни език като сръбския. Сега ще ме прощавате, че споменавам нещо, което никак не е за пред деца, ама просто няма как да го пропусна (пък и как я ревяхме тая песен в шести клас...). В началото на осемдесетте придоби бясна популярност една песен на Здравко Чолич, която, убедена съм, 90 процента от българския народ си въобразяваше, че е нецензурна. Нали се сещате коя ;-)? Всъщност в песента не става дума за никакви дами с леко поведение – това е абсолютно безобидната, шеговита «Pusti pusti modu” (Зарежи модата), а смущаващият припев звучи така:
Kud bih s tobom 2. Шъ изгаря http://www.youtube.com/watch?v=Xe3fLHfRASI 3. Леко мина, Пешо http://www.youtube.com/watch?v=T00eJSQimIk 4. Вагонче с мас http://www.youtube.com/watch?v=jTPuhEC71Wg 5. Бела Белинда http://www.youtube.com/watch?v=jUik8MH6wb4 6. За белата коза http://www.youtube.com/watch?v=d_mLFHLSULw 7. И още една за кози http://www.youtube.com/watch?v=mxX8VfjFOeI 8. Зай-зай-зай-зай http://www.youtube.com/watch?v=_IY1fNs0Tps&feature=PlayList&p=15E9621683905226&playnext=1&playnext_from=PL&index=38 9. Бате Ивчо http://www.youtube.com/watch?v=oMvgCiJwphg 10.Ай, варила е риба http://www.youtube.com/watch?v=Jp6j5HJ-Cok
|
Българският език в световния поп и рок |
13-12-2009, 21:59 | Автор: рошав заек | Категория: Каква музика слушахме, Жаргона |
За милорда, козите, вагончето с мас и прощаването с леките момичета, или как пеехме световните хитове в шести клас, втори срок
Колко интересно беше за нас, хлапетиите, не вдяващи никакви западни езици като хората – нали нямаше «Cartoon Network”, че да засмукваме английския с майчиното си мляко - когато в текста на някоя западняшка песен изведнъж изникваше някоя фраза на чист български език!
Най-релефно се е врязало в паметта ми едно парче на «Супермакс”, в което Курт Хауенщайн ругаеше някакъв английски лорд на майка, ама едно такова възпитано, на «Вие” го ругаеше. Сетихте се, нали? «Вашта мамка, милорд!”(:изчервява се:). Близо две десетилетия си блъсках главата какво ли се пее в оригинала и го разбрах чак когато го видях написано – «Rastaman Camillo”. То и заглавието е «Camillo”, ама кой да ти знае тогава думички като «растаман”... Нашенската версия обаче очевидно се е харесала на Курт, защото през 1997, след концерта му в рамките на «Мюзик филм фест” в София той го изписа с големи букви на стената на залата на чист български и даже се подписа отдолу, за което го аплодирахме бурно и почерпихме солидно.
Една от класиките в жанра е и песента «Шъ изгаря”, тоест, «Venus” на «Шокин блу” с припева «She’s got it”. Дори има цял кавър:
Шъ съ кача на твойту комин, Шъ ливна една кофа бензин, Шъ изгаря, твойту къща шъ изгаря, Шъ изгаря, от основите шъ изгаря! Друга класика е «Леко мина, Пешо”, в което «Крийдънс Клиъруотър Ривайвъл” едва ли биха разпознали своята песен «The Midnight Special” – «Let the midnight special /shine a light on me…” В популярната през осемдесетте «Stop that train” на «Клинт Истууд енд Дженерал Сейнт” най-ненадейно изникваше едно «вагонче с мас”, което при проверка се оказаха някакви прозаични «five hundred miles”…Италианците също не отстъпваха. «Bella Belinda” на Джани Моранди очевидно беше за някаква много бела Белинда, също като белото Ленче от фолклора. Тя започваше така:
Бела Белинда е на мората, лапа пържола, коли салата.Каква ли ще е тая «мора” не знаехме, но и не ни пречеше (сигур нещо като морава ще да е било). За сметка на това живо ни вълнуваше защо тази Белинда коли салатата, а не я реже като бял човек. Италианците много често пееха за кози, например в «О, соле мио” се възпяваше някаква бела коза. Често пееха и за някакъв бизон, към когото нежно се обръщаха с «бизоньо”. От немските шлагери не мога да се сетя за нищо конкретно, но нерядко ставаше дума за «майне зеле”. Логично, та нали киселото зеле им е национално ястие... И французите не оставаха по-назад. Нищо не можеше да разколебае убеждението ми, че в «Зай-зай-зай-зай” (всъщност, «Siffler sur la colline”) на Жо Дасен се пее за зайче. Най-много български лафове обаче вероятно присъстват в дебютната песен на Ванеса Паради «Джо таксито”. Там се пееше:Ей, Асен изсипал кибрит... (Et la Seine/ еt ses ponts qui brillent) На музика Джо резАл, с леля Румба възирал в мамбо с бидон (La musique a Joe resonne/ C"est la rumba /Le vieux rock au mambo bidon)
После крехката 14-годишна Ванеса изхленчваше: Бате Ивчоооо... (Vas-y Joe)
А към края заявяваше: Едни мърлячи! (Et les Mariachis)«Ха-ха-ха” – изсмя се той на развален испански... А в «La bamba” се пееше на чист български: «една поркана грация правИ плакия, варила е риба” (una poca de gracia pa mi pa ti, y arriba, y arriba) и после нещо, което няма да ви кажа, защото не е за малки деца...;-) (:изчервява се:) А след тези лоши думички певецът, сякаш за да се оправдае, заявяваше: «Не съм от сой, мъри Недо, от сой капитан!” (yo no soy marinero, soy kapitan). Но не само западните езици можеха да подлъжат българското ухо, а дори един толкова близък до родния ни език като сръбския. Сега ще ме прощавате, че споменавам нещо, което никак не е за пред деца, ама просто няма как да го пропусна (пък и как я ревяхме тая песен в шести клас...). В началото на осемдесетте придоби бясна популярност една песен на Здравко Чолич, която, убедена съм, 90 процента от българския народ си въобразяваше, че е нецензурна. Нали се сещате коя ;-)? Всъщност в песента не става дума за никакви дами с леко поведение – това е абсолютно безобидната, шеговита «Pusti pusti modu” (Зарежи модата), а смущаващият припев звучи така:
Kud bih s tobom 2. Шъ изгаря http://www.youtube.com/watch?v=Xe3fLHfRASI 3. Леко мина, Пешо http://www.youtube.com/watch?v=T00eJSQimIk 4. Вагонче с мас http://www.youtube.com/watch?v=jTPuhEC71Wg 5. Бела Белинда http://www.youtube.com/watch?v=jUik8MH6wb4 6. За белата коза http://www.youtube.com/watch?v=d_mLFHLSULw 7. И още една за кози http://www.youtube.com/watch?v=mxX8VfjFOeI 8. Зай-зай-зай-зай http://www.youtube.com/watch?v=_IY1fNs0Tps&feature=PlayList&p=15E9621683905226&playnext=1&playnext_from=PL&index=38 9. Бате Ивчо http://www.youtube.com/watch?v=oMvgCiJwphg 10.Ай, варила е риба http://www.youtube.com/watch?v=Jp6j5HJ-Cok
|
Българският език в световния поп и рок |
13-12-2009, 21:59 | Автор: рошав заек | Категория: Каква музика слушахме, Жаргона |
За милорда, козите, вагончето с мас и прощаването с леките момичета, или как пеехме световните хитове в шести клас, втори срок
Колко интересно беше за нас, хлапетиите, не вдяващи никакви западни езици като хората – нали нямаше «Cartoon Network”, че да засмукваме английския с майчиното си мляко - когато в текста на някоя западняшка песен изведнъж изникваше някоя фраза на чист български език!
Най-релефно се е врязало в паметта ми едно парче на «Супермакс”, в което Курт Хауенщайн ругаеше някакъв английски лорд на майка, ама едно такова възпитано, на «Вие” го ругаеше. Сетихте се, нали? «Вашта мамка, милорд!”(:изчервява се:). Близо две десетилетия си блъсках главата какво ли се пее в оригинала и го разбрах чак когато го видях написано – «Rastaman Camillo”. То и заглавието е «Camillo”, ама кой да ти знае тогава думички като «растаман”... Нашенската версия обаче очевидно се е харесала на Курт, защото през 1997, след концерта му в рамките на «Мюзик филм фест” в София той го изписа с големи букви на стената на залата на чист български и даже се подписа отдолу, за което го аплодирахме бурно и почерпихме солидно.
Една от класиките в жанра е и песента «Шъ изгаря”, тоест, «Venus” на «Шокин блу” с припева «She’s got it”. Дори има цял кавър:
Шъ съ кача на твойту комин, Шъ ливна една кофа бензин, Шъ изгаря, твойту къща шъ изгаря, Шъ изгаря, от основите шъ изгаря! Друга класика е «Леко мина, Пешо”, в което «Крийдънс Клиъруотър Ривайвъл” едва ли биха разпознали своята песен «The Midnight Special” – «Let the midnight special /shine a light on me…” В популярната през осемдесетте «Stop that train” на «Клинт Истууд енд Дженерал Сейнт” най-ненадейно изникваше едно «вагонче с мас”, което при проверка се оказаха някакви прозаични «five hundred miles”…Италианците също не отстъпваха. «Bella Belinda” на Джани Моранди очевидно беше за някаква много бела Белинда, също като белото Ленче от фолклора. Тя започваше така:
Бела Белинда е на мората, лапа пържола, коли салата.Каква ли ще е тая «мора” не знаехме, но и не ни пречеше (сигур нещо като морава ще да е било). За сметка на това живо ни вълнуваше защо тази Белинда коли салатата, а не я реже като бял човек. Италианците много често пееха за кози, например в «О, соле мио” се възпяваше някаква бела коза. Често пееха и за някакъв бизон, към когото нежно се обръщаха с «бизоньо”. От немските шлагери не мога да се сетя за нищо конкретно, но нерядко ставаше дума за «майне зеле”. Логично, та нали киселото зеле им е национално ястие... И французите не оставаха по-назад. Нищо не можеше да разколебае убеждението ми, че в «Зай-зай-зай-зай” (всъщност, «Siffler sur la colline”) на Жо Дасен се пее за зайче. Най-много български лафове обаче вероятно присъстват в дебютната песен на Ванеса Паради «Джо таксито”. Там се пееше:Ей, Асен изсипал кибрит... (Et la Seine/ еt ses ponts qui brillent) На музика Джо резАл, с леля Румба възирал в мамбо с бидон (La musique a Joe resonne/ C"est la rumba /Le vieux rock au mambo bidon)
После крехката 14-годишна Ванеса изхленчваше: Бате Ивчоооо... (Vas-y Joe)
А към края заявяваше: Едни мърлячи! (Et les Mariachis)«Ха-ха-ха” – изсмя се той на развален испански... А в «La bamba” се пееше на чист български: «една поркана грация правИ плакия, варила е риба” (una poca de gracia pa mi pa ti, y arriba, y arriba) и после нещо, което няма да ви кажа, защото не е за малки деца...;-) (:изчервява се:) А след тези лоши думички певецът, сякаш за да се оправдае, заявяваше: «Не съм от сой, мъри Недо, от сой капитан!” (yo no soy marinero, soy kapitan). Но не само западните езици можеха да подлъжат българското ухо, а дори един толкова близък до родния ни език като сръбския. Сега ще ме прощавате, че споменавам нещо, което никак не е за пред деца, ама просто няма как да го пропусна (пък и как я ревяхме тая песен в шести клас...). В началото на осемдесетте придоби бясна популярност една песен на Здравко Чолич, която, убедена съм, 90 процента от българския народ си въобразяваше, че е нецензурна. Нали се сещате коя ;-)? Всъщност в песента не става дума за никакви дами с леко поведение – това е абсолютно безобидната, шеговита «Pusti pusti modu” (Зарежи модата), а смущаващият припев звучи така:
Kud bih s tobom 2. Шъ изгаря http://www.youtube.com/watch?v=Xe3fLHfRASI 3. Леко мина, Пешо http://www.youtube.com/watch?v=T00eJSQimIk 4. Вагонче с мас http://www.youtube.com/watch?v=jTPuhEC71Wg 5. Бела Белинда http://www.youtube.com/watch?v=jUik8MH6wb4 6. За белата коза http://www.youtube.com/watch?v=d_mLFHLSULw 7. И още една за кози http://www.youtube.com/watch?v=mxX8VfjFOeI 8. Зай-зай-зай-зай http://www.youtube.com/watch?v=_IY1fNs0Tps&feature=PlayList&p=15E9621683905226&playnext=1&playnext_from=PL&index=38 9. Бате Ивчо http://www.youtube.com/watch?v=oMvgCiJwphg 10.Ай, варила е риба http://www.youtube.com/watch?v=Jp6j5H |
Българският език в световния поп и рок |
13-12-2009, 21:59 | Автор: рошав заек | Категория: Каква музика слушахме, Жаргона |
За милорда, козите, вагончето с мас и прощаването с леките момичета, или как пеехме световните хитове в шести клас, втори срок
Колко интересно беше за нас, хлапетиите, не вдяващи никакви западни езици като хората – нали нямаше «Cartoon Network”, че да засмукваме английския с майчиното си мляко - когато в текста на някоя западняшка песен изведнъж изникваше някоя фраза на чист български език!
Най-релефно се е врязало в паметта ми едно парче на «Супермакс”, в което Курт Хауенщайн ругаеше някакъв английски лорд на майка, ама едно такова възпитано, на «Вие” го ругаеше. Сетихте се, нали? «Вашта мамка, милорд!”(:изчервява се:). Близо две десетилетия си блъсках главата какво ли се пее в оригинала и го разбрах чак когато го видях написано – «Rastaman Camillo”. То и заглавието е «Camillo”, ама кой да ти знае тогава думички като «растаман”... Нашенската версия обаче очевидно се е харесала на Курт, защото през 1997, след концерта му в рамките на «Мюзик филм фест” в София той го изписа с големи букви на стената на залата на чист български и даже се подписа отдолу, за което го аплодирахме бурно и почерпихме солидно.
Една от класиките в жанра е и песента «Шъ изгаря”, тоест, «Venus” на «Шокин блу” с припева «She’s got it”. Дори има цял кавър:
Шъ съ кача на твойту комин, Шъ ливна една кофа бензин, Шъ изгаря, твойту къща шъ изгаря, Шъ изгаря, от основите шъ изгаря! Друга класика е «Леко мина, Пешо”, в което «Крийдънс Клиъруотър Ривайвъл” едва ли биха разпознали своята песен «The Midnight Special” – «Let the midnight special /shine a light on me…” В популярната през осемдесетте «Stop that train” на «Клинт Истууд енд Дженерал Сейнт” най-ненадейно изникваше едно «вагонче с мас”, което при проверка се оказаха някакви прозаични «five hundred miles”…Италианците също не отстъпваха. «Bella Belinda” на Джани Моранди очевидно беше за някаква много бела Белинда, също като белото Ленче от фолклора. Тя започваше така:
Бела Белинда е на мората, лапа пържола, коли салата.Каква ли ще е тая «мора” не знаехме, но и не ни пречеше (сигур нещо като морава ще да е било). За сметка на това живо ни вълнуваше защо тази Белинда коли салатата, а не я реже като бял човек. Италианците много често пееха за кози, например в «О, соле мио” се възпяваше някаква бела коза. Често пееха и за някакъв бизон, към когото нежно се обръщаха с «бизоньо”. От немските шлагери не мога да се сетя за нищо конкретно, но нерядко ставаше дума за «майне зеле”. Логично, та нали киселото зеле им е национално ястие... И французите не оставаха по-назад. Нищо не можеше да разколебае убеждението ми, че в «Зай-зай-зай-зай” (всъщност, «Siffler sur la colline”) на Жо Дасен се пее за зайче. Най-много български лафове обаче вероятно присъстват в дебютната песен на Ванеса Паради «Джо таксито”. Там се пееше:Ей, Асен изсипал кибрит... (Et la Seine/ еt ses ponts qui brillent) На музика Джо резАл, с леля Румба възирал в мамбо с бидон (La musique a Joe resonne/ C"est la rumba /Le vieux rock au mambo bidon)
После крехката 14-годишна Ванеса изхленчваше: Бате Ивчоооо... (Vas-y Joe)
А към края заявяваше: Едни мърлячи! (Et les Mariachis)«Ха-ха-ха” – изсмя се той на развален испански... А в «La bamba” се пееше на чист български: «една поркана грация правИ плакия, варила е риба” (una poca de gracia pa mi pa ti, y arriba, y arriba) и после нещо, което няма да ви кажа, защото не е за малки деца...;-) (:изчервява се:) А след тези лоши думички певецът, сякаш за да се оправдае, заявяваше: «Не съм от сой, мъри Недо, от сой капитан!” (yo no soy marinero, soy kapitan). Но не само западните езици можеха да подлъжат българското ухо, а дори един толкова близък до родния ни език като сръбския. Сега ще ме прощавате, че споменавам нещо, което никак не е за пред деца, ама просто няма как да го пропусна (пък и как я ревяхме тая песен в шести клас...). В началото на осемдесетте придоби бясна популярност една песен на Здравко Чолич, която, убедена съм, 90 процента от българския народ си въобразяваше, че е нецензурна. Нали се сещате коя ;-)? Всъщност в песента не става дума за никакви дами с леко поведение – това е абсолютно безобидната, шеговита «Pusti pusti modu” (Зарежи модата), а смущаващият припев звучи така:
Kud bih s tobom 2. Шъ изгаря http://www.youtube.com/watch?v=Xe3fLHfRASI 3. Леко мина, Пешо http://www.youtube.com/watch?v=T00eJSQimIk 4. Вагонче с мас http://www.youtube.com/watch?v=jTPuhEC71Wg 5. Бела Белинда http://www.youtube.com/watch?v=jUik8MH6wb4 6. За белата коза http://www.youtube.com/watch?v=d_mLFHLSULw 7. И още една за кози http://www.youtube.com/watch?v=mxX8VfjFOeI 8. Зай-зай-зай-зай http://www.youtube.com/watch?v=_IY1fNs0Tps&feature=PlayList&p=15E9621683905226&playnext=1&playnext_from=PL&index=38 9. Бате Ивчо http://www.youtube.com/watch?v=oMvgCiJwphg 10.Ай, варила е риба http://www.youtube.com/watch?v=Jp6j5HJ-Cok
|
Ако някои ти удари шамар по едната буза,обърни му и другата.Ако те удари и по другата-ровни му един токът,защото така ще си продължавате до утре! Какво заслужава този,който изневерява,5 кубика пръст и един кръст!!! Мила моа чакай ме на завоя. Моа да доа, моа и да не доа, ама ако доа знаеш какво моа. Люби и обичаи, но не се овличай, че от мадама ще станеш мама, а от готин батко неизвестен татко. Целувката на гаджето те праща на луната, а шамара на бащата те връща на Земята. Навън е нощ! В леглото той и тя. Тя го целуна, той подскочи. Тя го щипна, той подскочи. Накрая той не изтърпя, удария и тя умря! АХ, ГОРКАТА МУХА! Уча за 6, Зная за 5, Изпитват ме за 4, Отговарям за 3, Пишат ми 2. Е, кажи не са ли свине. Събрах ме се значи, да обсъдим значи, какво значи, думата значи, обсъдихме значи, че думата значи, нищо не значи. Когато станеш майка на собственото си дете, научи го да обича, а не да яде! Червени устни, ах колко са вкусни. Не ме чакай в гората няма бензин в колата, чакай ме в леглото идвам с колелото. Гуменките ми пробити, гаштичките с тел зашити, шапката ми е голяма, а акъла хич го няма. Здравей Петко, днес се блъснах в шкафа и реших да ти напиша два-три лафа. Имаш похотка, като гърбава котка. Имаш усмивка, като счупена мивка. Лежиш ми на сърцето, като сплут домат на шосето. Мъжът е крава, която се обяснява на всяка , която минава. Какво сте вие момчетата, долни, подли същества, фатална грешка на природата! Нещастници каква съдба! Уста в уста, очи в очи, то в ръка, ръка в онова, но не и това в онова! Понеделник, предай на Вторник да предаде на Сряда за Четвъртък на Петък, че утре не е Събота, а Неделя. Хикс по игрек на квадрат - двама влюбени в кревата, а след време бебе вика "искам брат". На теб момче, какво да пожелая? Какъв да бъде моя светъл зов? Игра на щастие не ти желае, а вярна, честна, изкрена ЛЮБОВ. Спомен най-сърдечен с гащички облечен, с бутушки убут, с панталонки надут. Които го нападне голям бой ще падне. Тя беше малка и цялата в бяло, той я гледаше с любов и нежно я притискаше към устните си. Нейните еферни коси го обвиваха и криха. Той не се разделяше от нея! Той я обичаше! Но тя бе неблагодарна към него, запрати го в болница. Разяде му белия дроб. Направиго половин човек. Тя малката бяла цигара. Л - люби, Е - един, В - всяка, С - спортиска, К - която, И - искаше. Портиерка затвори салона, а аз лексикона. Мъжът е рай, мъжът е сила, но знай жена го е родила. Няма вече бурни страсти, секса стана като здрасти, който носи тесни дънки, няма в живота спънки. Всеки сваля ти звезди, обича те и ти шепти: "Обичана си дори от роднините", докато не ти свали бекините. Когато целунеш очи не затваряй в очите го ти погледни, защото момчето което целуваш, то винаги гледа в встрани. Ako някоя те погледне кажи й че съществувам,аkо някoя ти каже че те обича,кажи че ревнувам,ако някoя ти каже че иска да е с теб,кажи че ще я убия... Любовта е емблема на сляпата необмисленост. /Шекспир/ Любовта е дете на илюзията и същевременно майка на разочарованието. /Унамуно/ Любовта е мъдростта на глупака и безразсъдството на мъдреца. /Семюъл Джонсън/ Любовта е човешка особенност, проявяваща се само когато излезем от бездействието. В нея сме непричастни към страданието и свободни от впечатления, стремежи и резултат! Единствената разлика между светеца и грешника,е че първият има минало, а вторият-бъдеще" Ако не живееш на ръба, значи заемаш много място |
Багата спря да диша
Благой Иванов-Багата спря да диша! ММА боецът е в изключително тежко състояние и след като бъбреците му отказаха, белите дробове също са инфектирали. Багата е на командно дишане и лекарите дават все по-малки надежди.
След двете животоспасяващи операции, които му направиха, Багата започна да развива сепсис. Един по един органите му спират да работят. Първо бяха бъбреците, заради които мина на хемодиализа, а сега вече има и дихателни проблеми, обясняват лекарите от Пирогов пред в. „Всеки ден”.
Единственият заподозрян Дъмпела може и да отърве затвора
За съжаление, в момента единственото нещо, което може да се направи, е да му се вливат антибиотици. Само спортната натура на Багата дава лъч надежда, че организмът може сам да се пребори с тежката инфекция.
Все пак имунната система на ММА боеца е доста отслабнала и следващите дни са решаващи. Тежката инфекция буквално убива органите му.
Багата все още е в медикаментозна кома, като не е ясно кога ще го събудят и дали изобщо това ще се случи. Лекарите от Пирогов обясняват, че в някои случаи упойката трае с месеци, докато пациентът се възстанови. За съжаление, Благой Иванов-Багата се влошава.
Припомняме, че до момента единственият заподозрян за нападението над Багата е Даниел Стефанов-Дъмпела. Той бе задържан за опит за убийство, но адвокатката му Радост Караиванова твърди, че срещу клиента й няма доказателства. Никой досега не е свидетелствал, че Дъмпела е наръгал Благой Иванов-Багата.
Победителят от „Мюзик Айдъл“ Тома живее щастливо с приятелката си Албена Михова
Търкулнало се гърнето и си намерило похлупак!
Албена и Тома
Тома и Албена си паснаха идеално още в риалити формата, в който им се наложи да се състезават като музикален дует. Това се оказа съдбоносно за двамата – скоро след финала на „Великолепната шесторка“ те откриха, че са влюбени един в друг.
Според приятелите им са се събрали, защото и двамата са луди.
Мечтата на Тома е да запишат обща песен.
„Много ми се иска да го направим, обаче трудно е да съчетаем двата ни вкуса към музиката в едно парче. Не сме спрели да търсим песен, но аз съм рокаджия, а тя си пада по джаз. Аз не мога да пея джаз, тя може да пее рок. Непрекъснато има някакви разминавания. „, призна певецът.
Колкото до брака и децата са единодушни, че няма да си дават зор.
„Не знам, и двамата не мислим за сватба, дори не го смятаме като поредна стъпка в нашата връзка. Ние по принцип не гледаме на връзката си като някакво стълбище, по което се изкачваме. По-скоро гледаме на нея като някакъв път с отворен край. Двамата си вървим, завиваме наляво-надясно, отиваме напред, изкачваме се и продължаваме.“, обяснява рокаджията пред „Блясък“.
Тома смята, че едно дете би било стъпка напред във връзката им, но това в никакъв случай не се е превърнало в идея-фикс.
Албена има син, който е почти тийнейджър. Той много харесва гаджето на майка си. Тома го учи да свири на китара и тренира за бъдещото бащинство с него.
27-годишната чаровница призна, че мнозина мечтаят за компанията й, но въпреки това настоя, че това не я прави привлекателна жена, пише БГНЕС.
"Не зная. Не се считам за такава. А и не мисля много за това", сподели в интервю звездата. "Засега се чувствам добре и не ми пречи. И съм убедена, че до няколко години нещата ще се променят и мястото ми ще заеме друга жена. Тогава няма да съм толкова интересна", заяви още Скарлет.
"Не мисля, че съм играла толкова много сексапилни образи. Разбира се, може да ме опровергаете с героините ми в "Мач пойнт" и "Черната далия". Те бяха секси. Но тези, които обикновено играя, не са такива. Не мисля! Не мисля, че ролята ми в "Изгубени в превода" бе нещо подобно, нито пък тази в "Другата Болейн", завърши актрисата.
* Скарлет по бански костюм
В Южна Турция също уважават много творчеството на Майкъл Джексън – Краля на попа на ХХ век.
Статуя на Майкъл Джексън ще има и в Турция
В знак на своята признателност и обич, жителите на турското село Мерджимекли са решили да издигнат паметник на своя идол. Това става в памет на великия изпълнител, като ще се организира траурна церемония след смъртта му през 2009 г. Инициатор и организатор на мероприятието е Дружеството за диалог между религиите в селото. На годишнините от смъртта на поп-иконата досега са се правили помени и са се чели молитви на пет езика.
Паметникът на Майкъл Джексън, ще бъде с височина 3 метра и широчина 1 метър. Той ще изразява Краля на попа с характерната му и като запазена марка „лунна походка”, предава БТА. Уникалната статуя ще бъде направена от Мехмет Туркут.
Очаква се паметникът, издигнат в памет на Майкъл Джексън да бъде открит в Деня на влюбените – 14 февруари.
От организаторите твърдят, че за церемонията по откриването на новия монумент ще бъде поканено семейството на поп-иконата ако се намери спонсор, разказва Мехмет Али Аслан, който е председател на Дружеството за диалог между религиите.
Водещата на „Пътят към короната – Мис България 2012″ Нели Атанасова разкри, че гаджето й Сано иска още деца.
Децата на Нели – Иво от Иво Карамански и Ава от актьора Александър Сано имат разлика от 12 години.
Нели Атанасова и Александър Сано - Среброто
Като нищо след известно време те да се сдобият с братче или сестричка, защото Сано си мечтае за още наследници.
Актьорът се грижи за детето на Нели от връзката й с ъндърграунд боса и вече го е приел като свое дете.
На въпрос дали биха искали да станат родители отново, Нели отговаря:
„Да, Санди иска още, нормално е да иска. Честно казано, не знам дали чисто физиологически ще ми остане време да родя още едно дете. След определена възраст нещата просто стават по-различни“, споделя бившата манекенка и гимнастичка пред „Блясък“.
Двойката живее в скромен апартамент и с голяма любов се грижи за тийнейджърът и малката госпожица. Баткото също много помага в отглеждането на малката си сестричка.
Сано си мечтае да възпитава още деца и дал идея на Нели някой ден да предприемат осиновяване:
„В краен случай, да – Това е негова идея, ако не му родя още деца. Въпросът е да имаме възможността да бъдем максимално добри родители във всяко отношеуние – и като възпитание и чисто материално. Едно дете, идвайки на този свят, има нужда от много неща – най-вече от любов, но за съжаление и всичко останало около любовта си е някаква необходимост,без която няма как да се живее“, категорична е половинката на актьора.
Учените-астрономи са открили екзопланети, които са три пъти по-стари от Земята или на около 12,8 милиарда години
Астрономи и учени са открили планети на възраст над 12,8 милиарда години, пише Pravda.bg. Те разкриват, че приблизителната възраст на Земята е около 4,5 милиарда години.
Астрономите обясняват, че когато Млечният път е започнал да се формира в космическото пространство, тези планети вече са съществували. Това са данни от специализираното списание „Astronomy and Astrophysics”.
Откриването на тези екзопланети станало случайно, докато учените търсели планети около звездите, които да са с ниско съдържание на тежки елементи. Астрономите твърдят, че този тип звезди са най-старите в Космоса.
Така специалистите открили, в резултат на дълги наблюдения, две планети в близост до звездата HIP 11952. Тази звезда е от съзвездието Кит и е разположена на около 350 светлинни години от Земята. Нейното тегло е около 0,8% от слънчевото, а предполагаемата й възраст е над 12,8 милиарда години. Новите планети от съзвездието Кит получили имената HIP 11952b и HIP 11952с.
Според астрономите HIP 11952b е с маса колкото 3 пъти теглото на Юпитер и пълното й завъртане около звездата й е в рамките на 290 дни.
Втората планета HIP 11952с е значително по-малка по маса и тя се завърта около звездата само за 7 дни.
И двете планети, астрономите определят към класа на „газовите гиганти” и тяхната възраст е 12,8 милиарда години.
2. radostinalassa
3. zahariada
4. mt46
5. varg1
6. leonleonovpom2
7. wonder
8. sparotok
9. kvg55
10. planinitenabulgaria
11. rosiela
12. bven
13. apollon
14. getmans1
2. geraltofrivia
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. simonata
7. metaloobrabotka
8. djani
9. iw69
10. rosiela